tirsdag 14. januar 2014

Introduksjon!

Mitt navn er Catrine Hole, og jeg vil gjerne vise dere hvordan livet som lærerstudent kan være på vakre Helgeland! 


Jeg er en skriveglad vestlending som går GLU 5-10 (grunnskolelærerutdanning for 5. til 10. trinn) ved Nord Universitetet: http://www.nord.no/no

Jeg er veldig fornøyd med valg av studiested, og et utdanningsforløp som har fokus på stedsbasert læring, friluftsliv og helse.


Utsikt fra fjellet rett bak skolen


Et beskjedent utvalg av klassen i 2012

Vi er en klasse på omtrent 20 studenter i alle aldre som koser oss samlingsbasert både på skolen, i praksis og på turer og aktiviteter.

På grunn av at vi har valgt en friluftsrettet lærerutdanning (som de første grunnskole-lærerstudentene i landet!) er det nok av fantastiske og spennende opplevelser vi som klasse får være med på!

Dette vil jeg forsøke å formidle til dere, slik at kanskje flere ønsker å følge i våre fotspor!






F.v.: Meg, Stein P Aasheim og Victoria Schreiner


Med oss på veien har vi gode hjelpere som Knut Berntsen i Polarsirkelen Friluftsråd og selveste Stein P. Aasheim som er med oss på turer og inspirerer oss til å pushe videre!








Følg oss på eventyr! :) 

Og følg oss på Facebook for siste oppdateringer og bilder.


Vinteraktiviteter i nærområdet - første topptur på Tomskjevelen!



Happy nybegynner :)


2 kommentarer:

  1. Fornuftig at elevene lærer om natur og friluftsliv på skolen :)

    SvarSlett
  2. Helt enig! Det er nyttig på så mange forskjellige plan også, det å kunne ferdes, ta i bruk og ikke minst nyte naturen. Det gjelder både privat og i sammenheng med læring!

    SvarSlett